06.01 van Murchison naar Westport

6 januari 2013 - Westport, Nieuw-Zeeland

Een prachtige tocht langs de Buller river die steeds groter en ruiger wordt. Mooie wandeling gemaakt en goud gezocht in de rivier. Deze keer wel wat gevonden, maar je wordt er niet rijk van. Dus we wachten op een hele goede prijs voordat we het gaan verkopen.

Bram heeft een tand gevonden in de rivier, ik denk van een paard, Betty ik stuur een foto , dan kan jij hem identificeren !
Het was ontzettend heet vandaag , maar aangekomen in Westport waai je uit je 'jandals', dus dan koelt het weer goed af ! We rijden niet zoveel kilometers deze dagen want er is een brug weggespoeld in de buurt van Harihari op de route die we gepland hebben, als het meezit ligt er dinsdag een nieuwe in en dan kunnen we doorrijden naar het zuiden.

Er blijkt laatst een regenbui van 780 mm in 48 uur te zijn gevallen (dat is net zoveel als in Nederland een heel jaar zowat).

Onderweg vandaag veel (inmiddels opgeruimde) "land-slide" locaties onderweg naar de westkust. Dan regent het zoveel dat er een soort van lawine van (met water verzadigde ) grond de bergafzakt en op de weg terechtkomt. Afijn nogal wat geweld dus.
No Worries , die nieuw Zeelanders fixen het wel weer.

We gaan zo nog even naar de sterren kijken, want die zie je hier echt veel en dan onder de wol.

1. Hein en Jo Groenen:
    6 januari 2013
    Hallo werelreizigers,hier ishet ook lekkerwarm voor de tijd van het jaar.
    De oliebollen waren lekker,maar er waren veel afnemers.
    Mooi reisverhaal geniet er maar van zolang de knip het trekken kan.
    Hier is alles goed,groetjes Jo en Hein Groenen.
  2. Ellen:
    6 januari 2013
    Ha familie,

Wat was het weer leuk om te lezen en wat een mooie foto's zitten er weer bij.
    Natuurlijk de allerbeste wensen voor 2013. Een goed begin is het halve werk maar met zo'n begin kan het de rest van het jaar niet meer stuk :-)
    Veel plezier, en ik ben benieuwd naar het volgende verslag.

Groeten uit Bemmel!
  3. De Vissen:
    7 januari 2013
    Dat zwemmen met de dolfijnen lijkt ons super-vet!
    Was het niet eng?
    We proberen skype te regelen, maar we weten nog niet of dat gaat lukken.
    Anders schrijven we wel weer.

Groeten van alle Vissen