14.01 van Te Anau naar Twizel

14 januari 2013 - Twizel, Nieuw-Zeeland

14-01
Vanochtend vertrokken vanuit Te Anau. Diverse stops gemaakt in  o.a. Queenstown en bij de rivier waar we 2 dagen geleden vanaf zijn  gegaan, maar die is alweer een stuk rustiger. Bij een  i-site in Cromwell nog even wat info opgevraagd van activiteiten op route naar Christchurch. De medewerkster verteld ons over het Glechermeer bij Mt Cook en die staat nu dan ook voor morgen op het programma.  Van hieruit is dat een uurtje rijden.
De ervaring is inmiddels dat je sommige activiteiten (de echte highlights) het beste van tevoren even moet boeken. Dat kan heel eenvoudig via een i-site in de wat grotere plaatsen.
Weersvoorspellingen voor morgen zijn goed.
Bedoeling was eerst om  in  de omgeving van Cromwell een camping zoeken, maar het schiet vandaag zo lekker op dat we zijn doorgereden naar Twizel en hier nu op de camping staan.  De wegen zijn hier eenvoudiger te berijden als aan de westkust. Onderweg wederom weer nieuwe landschappen en weer hele andere bergen en begroeiing als aan de westkust of in de Fjorden.
Vanavond op de camping omgeven door mooie bergen waar de avondzon op schijnt. Rood, zwart blauwe lucht…erg mooi.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl