08.01 van Greymouth naar Fox. Glacier

8 januari 2013 - Fox Glacier, Nieuw-Zeeland

Vannacht heeft het geregent, maar het klaart in de ochtend al weer op. het blijkt dat de brug bij Hary Hary weer open is met 1 rijbaan, dus kunnen we verder naar het zuiden. de werklui reageren enthousiast als wij de duim opsteken voor hun geweldige prestatie, een groot deel was weggespoeld, en ze hebben flink moeten aanvullen. Ongelofelijk wat daar een water en drijfhout doorheen komt tijdens een hoosbui ! Fijn in ieder geval dat het gat gedicht is want het is de enige Noord/Zuid verbinding aan de westkant.

Shantytown is een replica goudzoekersstadje met een stoomtreintje. We weten nu hoe we goud moeten zoeken met een pan, dus dat komt goed !

Hokitika is ook zo´n leuk dorpje met heel veel kunst en sieraden van Jade en andere stenen. Moeilijk om niets te kopen, is dan ook niet gelukt !

Aangekomen in Fox Glacier meteen geprobeerd een tour te boeken om morgen de gletsjer op te gaan , zonder succes, alles is vol, we staan op de reservelijst en hopelijk komt er toch een plekje vrij. Morgen gaan we kijken of er nog andere mogelijkheden zijn.

1. Franca:
    8 januari 2013
    Hopelijk toch nog kans de gletsjer op te gaan.
    Geniet er nog lekker van.