09.01 van Fox Glacier naar Wanaka

9 januari 2013 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Vandaag de eerste echte tegenslag verwerkt. De trip naar de gletsjer is niet doorgegaan. Het was zo'n slecht weer dat alle trips afgelast zijn. Het heeft de hele nacht flink gegoten, en het ging de hele dag door. Zelden zoveel regen gezien op een dag ( deed ons weer aan thuis denken ). We zijn nog naar het eind van de gletsjer toegereden, tenminste ,zover als je kan rijden. Maar daar mochten we niet verder lopen, en je waaide er ook uit je boots en binnen 5 min was je kletsnat. Wel handig dan zo'n camper, je hebt altijd droge kleren bij je ! Het enige ijs wat we gezien hebben waren de de grote brokken die in de rivier lagen.

Teleurgesteld zijn we toen maar verder gereden richting Wanaka, dat is dan weer een voordeel, we zijn nu eerder in Queenstown en daar is van alles te doen.

De route was wel zeer mooi omdat het zo veel geregend had, er kwam een enorme hoeveelheid water van de berg af, dus we hebben heel veel watervallen gezien langs de weg en soms zelfs op de weg.

1. Ellen:
    9 januari 2013
    Jammer van de gletsjer maar al die watervallen is dan weer een extraatje. Het blijft natuurlijk een prachtig afwisselend land.
    Wat een mooie foto's weer ! 't Wordt wel weer tijd voor warme zonnige plaatjes :-)
    Heel veel plezier en de groetjes!
  2. Arie:
    9 januari 2013
    Wat een geweldig land, waar je hoeft je niet hoeft te vervelen lijkt me, bevalt het goed rondreizen met de camper?
    Geniet ervan,

gr. Arie
  3. Elvira:
    10 januari 2013
    Ja inderdaad, dat vinden wij ook, maar daar hebben we ( gelukkig) niets over te zeggen. En tot nu toe hebben we al veel geluk gehad, we hebben al heel wat slechte voorspellingen gehad die net aan ons voorbij zijn gegaan ! Maar dat ben je na 1 dag regen al vergeten.
  4. Ton Peters:
    10 januari 2013
    Keep on going Bram. Ik wacht de foto's van de bungiejump in queenstown wel af.Veel plezier gewenst vanuit een nog altijd nat gennep!
  5. Sander:
    11 januari 2013
    Arie, camper rijden is hier prima te doen, maar op zijn tijd wel even rustpauze inlassen met de kids. Ik denk voor de motorrijden ook mooi (ideeetje ?). De wegen op het zuidereiland zijn ontzettend rustig en overhet algemeen goed onderhouden.
    Ellen, wat betreft de regen moet ik zeggen de de bossen en rivieren hier mooier zijn met regen. "dan worden alle watervalletjes in de bergen wakker..."
    Luc, de foto van de bungy-jump brug zit erbij !