12.01 Queenstown - Ta Anau (river surfing)

12 januari 2013 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

12-01

Vandaag staat “River surfing” op het programma. Op een klein surfplankje en een wetsuit ga je de kolkende rivier af. Dit alles onder super begeleiding.  De Instructeurs komen o.a. uit Brazilië, Tsjechië, Zweden  en Nieuw Zeeland. Erg leuke lui die alles super goed in de gaten houden (maar dat vind ik van al die lui die dit soort activiteiten begeleiden). Bram en Danaé krijgen ieder een instructeur apart. Is geen overbodige luxe want de rivier stroomt momenteel flink hard na al die regenbuien.  De bedoeling is om in het midden van de rivier te blijven, weg van de bomen en de rotsen langs de kant. Je krijgt instructies om uit een baai te komen de stroming in. Af en toe weet je niet wat je overkomt. Ik ben in een kolk terecht gekomen waarbij het effe heel erg donker werd onder water en ik niet meer wist wat boven of onder was. Scheen erbij te horen, want de instructeurs konden er wel om lachen. Bram en Danaé kregen diverse complimenten (ook van een helikopterpiloot uit Engeland en een tandarts uit Schotland die bij ons in het groepje zaten). Super leuke dag !

In de middag hebben we nog even naar een rugby wedstrijd / toernooi staan te kijken op een sportveld in Queenstown. Daarna zijn we rustig aan vertrokken richting te Anau waar we eind van de dag op een camping aankomen met prachtig uitzicht op het Fjordenlandschap. (toilet gebouw lijkt wel een hotel).

We komen ook diverse Nederlanders tegen hier en genoeg om over te kletsen wat ieder zo meemaakt.