15.12 t/m 18.12 "de Reis"

18 december 2012 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Allereerst sorry dat jullie lang hebben moeten wachten op het verhaal, maar ik heb nogal lopen klooien om erachter te komen hoe internet werkt. De mensen van motel wisten het ook niet meer, maar nu lijkt het dan gelukt te zijn..

15 dec

Door broer Pierre gedropt op Schiphol van waaruit de eerste etape naar Dubai vetrekt.
We stegen op rond 15.00 uur en gedurende een vlucht van 6 uur vermaken de kids zich prima met alle elektronica die er voortaan in zo’n vliegtuigstoel zit. Spelletjes, films, muziek etc etc. Ook beelden van de camera voor- en onder het vliegtuig kan je volgen.
Eten aan boord ook prima.
 ’s Nachts in Dubai een overnachting waar we even kort een dutje hebben gedaan (van 02.30 tot 06.30 uur).

16 dec.
Na ontbijt door een vriendelijke taxi chauffeur opgehaald. Hij kwam uit Sri Lanka en met hem wat gekletst over het weer in Nederland in vergelijking met Dubai (hier ouwebetten ze ook graag over het weer blijkbaar) , over de Tamil tijgers e.d.
Ca. 11.00 stijgen we op vanuit Dubai en  het wordt een lange vlucht van 14 uur naar Brisbane.
Ikzelf en de kids zijn nog nooit zover en zo lang van huis geweest dus het is wel even een heel avontuur allemaal.  Elvira kent dit al iets beter.

17 dec

Na de  tussenlanding op Brisbane een laatste vlucht van 3 uur naar Auckland waar wij om 14.20 uur plaatselijke tijd zijn geland. Al met al 36 uur onderweg geweest.
Op het vliegveld  ging het allemaal vlot door de douane en sim kaartje gekocht waarmee we binnen nieuw zeeland kunnen bellen. Erg handig is inmiddels gebleken.

In eerste instantie waren we niet echt moe dachten we,  totdat we hadden gegeten en een biertje en wijntje hadden gedronken in het KIWI Motel. Als een blok omgevallen in bed..

Wat betreft gevoel voor tijd ben je het gewoon even kwijt.
Ik dacht bij wakker worden dat het al ochtend was, maar het was gewoon nog 11.00 uur ’s avonds…

18 dec.
De camper opgehaald bij het vliegveld en na wat instructies Auckland ingereden. (links rijdend wel te verstaan en is effe wennen )
Het is een joekel van een camper (6 persoons terwijl ik dacht dat we een 4 persoons hadden besteld ) met een vering als een dweil, maar verder alles erop en eraan en super de luxe. Je voelt je een trucker in zo’n ding.

Even wat boodschappen gedaan en verder gereden naar het zee aquarium waar het met draaien van het gevaarte ietwat spaak liep. Met weg draaien bleef de bumper achter een muurtje haken en die is dus iets of wat krom. Ik weet nu dus dat hij flink uitzwenkt…we hebben een goede verzekering maar was even vervelend.

Na een mooie rit staan nu op de camping bij Waipu Cove aan zee (Pacific ocean) waar Bram en Danaé direct al in de golven zijn gedoken bij aankomst.  Het is bewolkt met af en toe een regenbui en ca. 22 °C . Tussen de bomen hangt een mist en doet sprookjes-achtig aan.
Wij zijn nog enigszins bedwelmd van de Jet leg en moeten het ritme nog even zien te vinden, maar dat gaat zeker goed komen.

Morgen gaan we richting Bay of Islands en Opononi.

See you en groetjes van Sander Elvira Bram en Danaé!

1. Fam. Peters:
    18 december 2012
    Echt leuk om jullie zo te kunnen volgen. Geniet ervan!
  2. Jacqueline:
    19 december 2012
    Ik hoop dat jullie inmiddels over de jetleg heen zijn. Hierlijk sfeertje stralen de foto's uit. Pootje baden in alle rust.
  3. Pleun:
    19 december 2012
    Ziet er goed uit hoor! Hier ook alles goed. Wij hebben het ritme al gevonden!
    Groetjes van Waico, Kimbo en Toran. En een knuffel van zielepoot.
  4. Audrey:
    Hoi Sander (en family),
    Het vervelende deel (de lange reis) is achter de rug, en nu maar genieten! Het eerste verhaal was leuk om te lezen (leuk geschreven). Leuk om John en nu ook jou te kunnen volgen. No worries. Enjoy! Groetjes Audrey
  5. John:
    19 december 2012
    Ga je naar de andere kant van de wereld om even geen collega's te moeten zien, komen ze toch weer dicht bij.

Hoi Sander, wel jammer dat je later dan ons hier bent want nu zijn de lekkerste lammetjes en Fish&Chips(snapper) al op.
    We wensen jullie een hele mooie vakantie toe, geniet van alles en doe het zoals de Nieuw-Zeelanders : go with the flow
    We zitten nu op het Zuidereiland in Manapouri en gaan nu op pad om een deel van de Kepler Track te lopen, morgen hebben we de overnight cruise in Doubtful Sound en dan gaan we de 23ste van Christchurch naar Australie(Gold Coast)
    We ervaren dat de vakantie veel te snel gaat, dus haal er alles uit.
    Groetjes van ons.
  6. Arie:
    20 december 2012
    Leuk om jullie verslag te lezen, gezien het weer hier zitten jullie in de goede periode aan de andere kant van de aardbol, een prachtig land gezien alle foto's van de collega's.
    Geniet ervan!

gr. Arie en Suzan
  7. William natasja morris en lucas:
    20 december 2012
    Wat super dat jullie het zo leuk hebben. Geniet ervan!!
    Voor ons ook leuk om jullie zo te kunnen volgen.

Gr van ons
  8. Ellen:
    21 december 2012
    Altijd leuk om te lezen. Wat een avontuur, hè.
    Fijne Kerstdagen!
  9. Marij:
    21 december 2012
    fijn dat jullie goed aangekomen zijn.geniet ervan en leuk om te lezen hoe het met jullie gaat en wat jullie aan het doen zijn en die foto's van de zee...heerlijk genieten wa!
    xx marij
  10. Marcel tanja ruyter:
    22 december 2012
    ziet er goed uit mar ziet wel op tied thuus vor de carnaval
    gr fam ruijter
    7woods