19.12 van Waipu Cove naar Opononi

19 december 2012 - Opononi, Nieuw-Zeeland

19 dec

Door de jetlag allemaal vroeg wakker ( half zes) en opgestaan . Om 6 uur lagen de kids in de zee !    Een mooi moment om foto’s te maken, jammer dat t erg bewolkt was.

Op tijd weggereden  via Wiatangi , het Treaty House , waar  medio een verdrag is ondertekend tussen de Maoris en de Engelsen.
 Maar eerst wilden de kinderen zwemmen, waarbij Bram een snee in zijn voet opgelopen heeft door een steen in het water. Een vriendelijke Nieuw Zeelander bood aan om Bram terug te brengen naar onze camper, maar eerst moest de achterbank van zijn auto vrijgemaakt worden van allerlei rotzooi : blikken verf en borden met eten, niet zo fris ! De verwonding viel mee en daarna konden we weer verder

Onderweg Haruru Falls bezocht en Rawene : een klein dorpje met oude authentieke huisjes.
Aangekomen in Opononi waar we een camping vonden, de camping was 20 jaar oud en zo te zien is er in 20 jaar ook niets veranderd, het sanitair is minsten 50 jaar oud ! Maar wel schoon en netjes. De eigenaar is zo zuinig op zijn gras dat hij met je meerijdt(op een quad) naar de campeerplek en je aanwijzingen geeft voor het parkeren. Zodat je precies komt te staan waar hij je wil hebben. Sander kreeg op zijn kop dat hij te scherp indraaide met de wielen op zijn gras, daar kan het niet tegen ! Het moet gezegd worden : we hebben nog nooit een camping gezien met zo’n mooi gras zonder kale plekken !
De camping zijn hier wel heel rustig, ouderwets maar netjes, niet te vergelijken met de massa campings  in Frankrijk.
De kinderen wilden nog zwemmen in zee (Tasman zee) maar die was erg koud.  Moeder en dochter hebben nog een sessie met Evy gedaan (hardlopen) langs het strand, dat viel niet mee : het stuk strand waar je kon lopen was te kort, dus we hebben wel 10 keer hetzelfde stuk op en neer gelopen. Ik kon wel merken dat de jetlag nog in het lijf zat, maar ik heb volgehouden dus les 26 kan ik nu ook doorstrepen.