20.12 van Opononi naar Parakai

20 december 2012 - Parakai, Nieuw-Zeeland

20 dec

Vandaag later wakker, dus de jetlag is verleden tijd.

Vertrokken richting Waipua Forest waar de dikke Kauribomen staan. De Tanema Huta (Lord of the forest) de grootste van NZ :+- 2000 jaar oud, 51.5 m hoog met een omtrek van 14 m.  Een prachtig bos, je krijgt het gevoel dat je in de tropen bent, maar dan met een temp van 22 grd .
Onderweg nog verschillende keren gestopt om mooie plekjes te kijken, je kan hier om de 500 m stoppen voor een mooi uitzicht, of een waterval oid. We hebben een soort ‘gids’ die ons onderweg verteld wat er te zien is, dit gaat via gps en de radio, erg handig !
Na de bossen een saai stuk gehad om te rijden, en de kinderen vielen ook al snel in slaap. Ze maken onderweg huiswerk als we aan het rijden zijn, maar vandaag niet (sorry Barbera en Patricia) er was zoveel te zien en daarna vielen ze meteen in slaap.
Aangekomen op de camping, bleek dat er een hotspring pool was : een bad  van 39.5 grd bronwater, daar hebben we nog een 1.5 uur in gelegen en nu slapen ze als roosjes !