31.12 van Kaikoura naar Canvastown

31 december 2012 - Canvastown, Nieuw-Zeeland

31/12

Het kamp weer opgebroken en vertrokken richting Canvastown vlakbij Havelock (Marlborough Sounds ) Onderweg nog een kolonie zeehonden gespot, met jongen, heel dicht bij de weg. Op een prachtige plek aan de kust. Ongelofelijk wat je hier allemaal kan zien !
Canvastown bestaat uit een townhall, church en een hotel, naast elkaar gelegen dus niet echt een 'big city'. De camping was ook heel bijzonder. In the middl of nowhere . Met een campingwinkel/kantoor net iets groter dan een dixi. Maar de camping was ok, aan een mooi riviertje, lekker rustig en netjes. 's Avonds konden we naar een grot lopen met glowworms, eigenlijk nog mooier dan Waitomo (en gratis). De grot is vroeger gemaakt met dynamiet om het water van de beek erdoor te leiden voor het goud zoeken, wat ze hier toen deden. Wij hebben het ook geprobeerd; niets gevonden , helaas !
Sander en Danae zijn nog een Possum tegen gekomen in het bos.
Om 0:00 uur werd er vuurwerk afgestoken. We hadden zelf ook vuurwerk, gekregen van een vriendin van Tania, Bram blij want je kan hier alleen vuurwerk kopen op 25 nov, anders hadden we dus niks gehad. Nu hadden we toch een mooie vuurwerkshow !

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl